Tuesday, June 23, 2009

Extreme Consequences?

Rabeinu Bachye:
אם כמות כל האדם. משלו רבותינו ז"ל: (תנחומא ח) למה הדבר דומה, לשושבין בתו של מלך שהיו עדותיה בידו, עמד אחד מהמסובין וקלל את השושבין, אמר: לא היו בתולים לבתו של מלך, עמד השושבין לפני המלך ואמר לו: אם לא תעשה לי נקמה מזה, אף אני אומר בודאי לא נמצאו בתולים לבתו של מלך. אמר המלך: מוטב להרוג את זה ואל יוציא הנאמן שם רע על בתי.

כך אמר משה: אם ימותו על מטותיהם כדרך שכל בני אדם מתים, והרופאים מבקרין אותן ככל החולים, אף אני כופר ואומר לא ה' שלחני אלא אני עשיתי הכל מדעתי, ובדין קרח חולק עלי.

וכן אמר מיכיהו: (מלכים - א כב, כח) "אם שוב תשוב בשלום", אף אני אומר, "לא דבר ה' בי", וכן אמר אליהו: (מלכים - א יח, לו - לז) "היום יודע כי אתה אלהים בישראל ואני עבדך ובדברך עשיתי וגו', ענני ה' ענני וידעו העם הזה כי אתה ה' האלהים ואתה הסבת את לבם אחורנית", כלומר ואם אין אתה עונה אותי, אומר שאתה הסבות את לבם

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.